Plaatsingsbeleid

Plaatsingsbeleid 4-jarigen

Als uw kind bijna 4 jaar wordt, ontvangt u een mail waarin vermeld wordt in welke groep uw kind geplaatst is.
De school bepaalt in welke groep uw kind geplaatst wordt. Daarbij zorgen we voor een evenredige verdeling van oudste/jongste leerlingen, jongens/meisjes en het aantal kinderen in de groep.
In principe worden kinderen die geen ouder broertje of zusje op school hebben, ingedeeld in een van de groepen op onze dependance.
Soms moeten we hierop een uitzondering maken. Dat kan te maken hebben met het aantal leerlingen en de gelijkmatige instroom gedurende het jaar. Ook proberen we ervoor te zorgen dat alle groepen ongeveer even groot zijn aan het eind van het schooljaar.
In principe kunnen wij geen rekening houden met voorkeuren van ouders voor bepaalde groepen en/of leerkrachten.

Een paar weken voor de vierde verjaardag van uw kind neemt de leerkracht contact op. Na schooltijd vindt er een kennismaking plaats en zullen er wenmomenten afgesproken worden.

Kinderen die vanaf twee weken voor of in de zomervakantie 4 jaar worden, wennen en starten direct na de zomervakantie.
Redenen hiervoor zijn:

• De groepen 1/2 zijn voor de zomervakantie maximaal, het begeleiden van nieuwe,  jongste kleuters komt hierdoor in het gedrang
  • De leerling moet na de zomervakantie weer wennen aan een nieuwe groep, aangezien een aantal kinderen na de zomervakantie in groep 3 zal starten

Kinderen die net voor of in de zomervakantie 4 jaar worden, worden wel uitgenodigd voor een wenmoment om kennis te maken met de leerkracht en toekomstig klasgenootjes.