Groep 1/2

Op de Bernadetteschool zijn 5 groepen 1/2 met kinderen van 4, 5 en 6 jaar. We beginnen het schooljaar met ongeveer 18 kinderen per groep, in de loop van het schooljaar komen er nieuwe kinderen bij. De groepen 1/2b, 1/2c en 1/2e bevinden zich op de hoofdlocatie. De groepen 1/2a en 1/2d bevinden zich op onze dependance, op een steenworp afstand.
Het (officiele)adres van de dependance is Hoge Woerd 27, de ingang bevindt zich tegenover Hoge Woerd 15.

Spelen is leren

De kinderen in de groepen 1/2 zijn spelenderwijs bezig met de sociaal/emotionele ontwikkeling, taal, rekenen en motoriek. De kinderen werken en spelen met de materialen waar ze op dat moment aan toe zijn. Maar kinderen op deze leeftijd leren ook heel veel van elkaar. Samen ontdekken ze nieuwe dingen. Daarom hebben we bewust gekozen voor groepen kleuters van verschillende leeftijden.

Thema's

In de groepen 1/2 werken we grotendeels met thema's. Thema's die jaarlijks terugkeren zijn 'Sinterklaas', 'Kerstmis' en 'Pasen'. Verder werken we met wisselende thema's, bv. 'Vriendschap', 'Dinosaurussen' en 'Verkeer'.
We proberen de thema's zoveel mogelijk aan te laten sluiten bij de belevingswereld van de kinderen. Door de activiteiten die aangeboden worden ontwikkelen de kinderen zich spelenderwijs.

Voor de kinderen

Een aantal kinderen werkt met "Bouw!" Inloggen kan via de link.

BOUW!