Groep 8

Welkom op de groepspagina van de groepen 8!

Groep 8, het laatste jaar op de basisschool, is een heel leuk en spannend schooljaar! Met de beide groepen 8 sluiten we de tijd op de basisschool af. Het is een jaar van hard werken en we gaan ook heel veel leuke dingen doen. We doen verschillende buitenschoolse activiteiten zoals een natuurles bij de Wollebrand, de dag van de Westlandse techniek en de dag van de Westlandse tuinbouw. We krijgen op school gastlessen van het Gehandicapten Platform Westland en Vluchtelingenwerk Westland.

We geven een muziekspreekbeurt, maken een vredesposter, doen het verkeersexamen, maken een ik-werkstuk, een website en nog veel meer.

Groep 8 staat natuurlijk in het teken van de middelbare school. Al in september hebben we een entreetoets en vanaf oktober gaan we ons oriënteren op de middelbare scholen. Deze scholen komen bij ons langs en zelf gaan we ook naar de scholen toe om daar proeflessen te volgen. In februari maken we samen de definitieve keuze voor het voortgezet onderwijs. Wilt u alvast informatie over het voortgezet onderwijs en zien welke VO-scholen in de buurt liggen, klik dan op de groene button onderaan deze pagina.

Als we de eindtoets achter de rug hebben, gaan we veel tijd besteden aan de musical en aan het einde van het jaar gaan we natuurlijk nog een paar dagen op kamp!

We gaan met elkaar zorgen voor het leukste en gezelligste jaar op de basisschool!

Voor de kinderen

MOO