Levelwerk en Spaans

Levelwerk

Met Levelwerk hebben we een passend leerstofaanbod voor intelligente en meer begaafde kinderen. Levelwerk is bedoeld om begaafde kinderen meer uitdaging te bieden. Tegelijkertijd ervaren ze dat leren niet vanzelf gaat. Bij leren hoort ook fouten maken, opnieuw proberen en doorzetten. Ook dat hebben kinderen voor hun verdere ontwikkeling nodig. Om deze reden is Levelwerk zó moeilijk dat kinderen zich echt moeten inspannen.

De kinderen die met Levelwerk gaan starten, worden in overleg (leerkracht en IB-er) geselecteerd en de betreffende kinderen en hun ouders worden hiervan op de hoogte gebracht. Per periode wordt bekeken of de leerlingen hier nog aan voldoen. Zo moeten Cito-  en methodetoetsen zeer goed gemaakt worden. De hoge toetsresultaten moeten de leerlingen blijven halen om met Levelwerk door te mogen gaan. Daarnaast kijken we ook naar wat het kind nodig heeft. We stellen ook duidelijke eisen aan het kind met betrekking tot de zelfstandigheid, motivatie, werkhouding en verzorging van het school- en het Levelwerk. Het is dus niet vanzelfsprekend dat leerlingen het gehele jaar Levelwerk doen.

Spaans

Naast levelwerk hebben de kinderen in groep 7 en 8 ook de mogelijkheid om deel te nemen aan Spaanse lessen.
Een vrijwilliger komt deze lessen 1 keer in de week geven. Een kind dat levelwerk heeft, hoeft niet automatisch ook de Spaanse lessen te volgen (en andersom). De kinderen hebben zelf de keuze of ze dit wel of niet willen. Een onderdeel van de Spaanse les is ook huiswerk. Het is van belang dat het kind een goede motivatie en een goede werkhouding heeft.